Eyüpsultan Belediyesi ISO 9001 ve ISO 10002 Belgesi Alıyor

Eyüpsultan Belediyesi’nin, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi TS ISO 10002 belgeleri almak için yaptığı başvurunun ardından Türk Standartları Enstitüsü’nün (TSE) denetimleri başlıyor.

Eyüpsultan Belediyesi, ilçe sakinleri ile arasındaki ilişkiyi en üst seviyeye çıkararak daha hızlı, daha şeffaf hizmet vermek, hizmet kalitesini arttırarak, sürekliliğini sağlamak amacıyla, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Belgesi almak için başvuruda bulunmuştu.

Türk Standartları Enstitüsü, başvuruyu değerlendirerek Eyüpsultan Belediyesi’ne incelemelerde bulunmak üzere denetmenler görevlendirdi.

Denetim çalışmalarının öncesi denetmenlerle bir toplantı düzenlendi.

Eyüpsultan Belediye Başkan Yardımcıları Eda Çaçtaş, Ali Rıza Yavuz, Cevdet Yıldız ile İsmail Uysal ve birim müdürlerinin katıldığı toplantıda karşılıklı bilgilendirmeler yapıldı.

Başkan Yardımcısı Eda Çaçtaş toplantıda bir konuşma yaparak şunları söyledi: “Belediye Başkanımız Deniz Köken bu konuya çok önem veriyor, hassasiyetle yaklaşıyor. Yaklaşık 6 aydır bu konuya fokuslandık. Neler yapabileceğimizi çözümlemeye çalıştık. Heyecanlıyız, sizlerin geri dönüşümlerini çok önemsiyoruz.” Sonrasında ise Eyüpsultan ilçesi, Eyüpsultan Belediyesi’nin çalışma prensipleri, personeli ve hizmetleri ile ilgili bilgiler verdi.

Denetmenler 4 gün süreyle Eyüpsultan Belediyesi birimlerinde denetimler gerçekleştirecek.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ YÖNETİM SİSTEMİ TS ISO 10002 NEDİR?

Kurumlar, müşteri memnuniyetsizliklerine çözüm üretmek, müşteri şikayetlerine hızlı geri dönüşler ağlayabilmek için önem veriyor.TS ISO 10002 belgesi için şeffaf olmak, erişebilir olmak, cevap vermek, objektif olmak, ücret almamak, gizli olmak, müşteri odaklı yaklaşmak, hesap vermek ve sürekli iyileştirmek gibi prensipler kabul görüyor.

ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ NEDİR?

Hizmet ya da ürün satan bir kuruluşun tüm gereksinimlerini karşılayan ve sürekli gelişimini sağlayan bir tandarttır. ISO 9001 standardı ile kurum kültürü genişletilebilir karlılık ve verimlilik arttırılabilir. Çalışanların motivasyonu sağlanır. ISO 9001 belgeli bir firma Kalite Yönetim sistemlerini uyguladığını ve bunu bağımsız bir denetime tabi tuttuğunu kanıtlamış olmaktadır.

ISO 9001 SEKİZ TEMEL PRENSİP ÜZERİNE KURULUDUR

Müşteri odaklılık

Liderlik

Tüm kurumun sisteme dahili

Süreç yaklaşımı prensibi

Sistem yaklaşımı

Sürekli iyileştirme

Durum bazlı karar verme

Karşılıklı yarar içeren tedarikçi ilişkileri