Belediye Meclisinin 07.12.2023 tarihinde yapılan 8. seçim dönemi 5. toplantı dönemi Aralık ayı Meclis toplantısı 2. birleşiminin Komisyondan gelen raporlar bölümünde; İmar Komisyonunun 06.12.2023 tarih ve 121 sayılı raporu Başkanlık Divanı tarafından Meclise hitaben okundu.

İMAR KOMİSYON RAPORU

Rapor No : 121

Rapor Tarihi : 06.12.2023

Konu : Plan ve Proje Müdürlüğü’nün 157062 sayı ve 28.11.2023 tarihli yazısı.

KOMİSYON İNCELEMESİ

04.12.2023 tarihinde Meclis tarafından İmar Komisyonuna havale edilen teklifte;

25.10.2023-23.11.2023 tarihleri arasında askıya çıkan 15.07.2023 tasdik tarihli Kemerburgaz Bölgesi Revizyon Uygulama İmar Planı’na askı süresi içerisinde 23 adet itiraz gelmiştir.

İlgi a) dilekçe ile, Eski imar planlarında verilen H:12.50, H:9.50 olan yerler A-4 ve A-3 olarak tanımlanmasına itiraz edilmektedir.

İlgi b) dilekçe ile, 384 ada 26 parselin Konut Alanı’na alınması talep edilmektedir.

İlgi c) dilekçe ile,

  • 363 ada 5 parselin " Özel Eğitim Alanı ve İsale Hattı"
  • 335 ada 33 parsele getirilen "Gelişme Konut Alanı ve Park" kullanım kararlarının,
  • 384 ada 26 parsel imar planı ile getirilen "Gelişme Konut Alanı, Park ve Yol"

Alanlarına alınması talep edilmektedir.

İlgi ç) dilekçe ile, 760 parselin Konut Alanı’na alınması talep edilmektedir.

İlgi d) dilekçe ile, 327 ada 17 Parselin yeni 18.madde uygulaması ile yerinin değişmemesi, parselin mevcut durumdaki haliyle devam etmesi talep edilmektedir.

İlgi e) dilekçe ile, 355/10 ve 352/17 parsellerin 18 uygulamasına itiraz edilmektedir.

İlgi f) dilekçe ile, 3099 nolu parselin Konut Alanı’na alınması talep edilmektedir.

İlgi g) dilekçe ile, 848, 3020, 847 ve 851 Parsellere hizmet eden kuldesak yolun daha kısa olması talep edilmektedir.

İlgi ğ) dilekçe ile, 453 Ada, 2 Parsel yapılaşmasının Yençok=4 kat ve Emsal=1.00 olarak belirlenmesi talep edilmektedir.

İlgi h) dilekçe ile, 412 Ada 9 parselde yol kesintisinin fazla olduğu belirtilerek iki taraftan eşit yola terk olmasına yönelik itiraz edilmektedir.

İlgi ı) dilekçe ile, 346 Ada 5 parselde kesinti fazla olduğu için yolun eski haliyle korunmasına yönelik itiraz edilmektedir.

İlgi i) dilekçe ile, 412 Ada 10 parselde kesinti fazla olduğu için itiraz edilmektedir.

İlgi j) dilekçe ile, 384 ada 26 parselin Konut Alanı’na alınması talep edilmektedir.

İlgi k) dilekçe ile, 384 ada 26 parselin Konut Alanı’na alınması talep edilmektedir.

İlgi l) dilekçe ile, 416 Ada, 6 Parsel önündeki yeşil alanın ana yoldan mahreci engellediği için kaldırılması talep edilmektedir.

İlgi m) dilekçe ile, 844 parselde, Kırkçeşme Galeri Hattı Koruma Bandına etaplama yapılarak belirli ölçülerde yapılaşma izni verilmesi talep edilmektedir.

İlgi n) dilekçe ile, 327 ada 13 kesinti fazla olduğu için yeniden düzenlenmesine yönelik itiraz edilmektedir.

İlgi o) dilekçe ile, Eski imar planlarında verilen H:12.50, H:9.50 olan yerler A-4 ve A-3 olarak tanımlanmasına itiraz edilmektedir.

İlgi ö) dilekçe ile, 347 ada 19 parsel yol için tekrar kesinti yapılmaması ve kuldesak yolun parseli bölmesi sebebiyle iptal edilmesine yönelik itiraz edilmektedir.

İlgi p) dilekçe ile, 363 Ada 5 Nolu parselin Konut Alanı’na alınması talep edilmektedir.

İlgi r) dilekçe ile, plan notlarına imar hakkı transferi notlarının eklenmesine yönelik itiraz edilmektedir.

İlgi s) dilekçe ile, 412 ada 9 ve 10 parsellerde, 346 ada 5 parselde kesinti fazla olduğu için itiraz edilmektedir.

İlgi ş) dilekçe ile, İSKİ tarafından;

  • Hamidiye Su Yolları 2, 3, 4, 5 ve 6 nolu memba koruma alanlarının İSKİ Hizmet Alanı olarak ayrılması talep edilerek,
  • 75-100 metre arası Kırkçeşme Suyolları Koruma Bandı'nın yapılaşma içeren herhangi bir fonksiyona alınmaması talep edilerek,
  • İstanbul 1 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulundan uygun görüş alınması gerekmekte olup, plan tekliflerinde yapılan incelemede uygun görüş alınmadığı belirtilerek,
  • İdare mülkiyetindeki alanların korunmayarak İSKİ Hizmet Alanı dışında farklı fonksiyonlar verildiği belirtilerek,
  • Ø700Ç ana isale hattımızın geçtiği güzergahının Özel Huzurevi Alanı fonksiyonu içerisinde kaldığı belirtilerek,
  • 3000mm çaplı Ayazağa-Kemerburgaz Atıksu Tüneli geçtiği; tünel aksının sağında ve solunda 10'ar metre olmak üzere toplam 20 m.'lik alanın İSKİ Hizmet Alanı olarak korunması ve "tünellerin, yatayda tünel aksının sağında ve solunda 10'ar metre olmak üzere toplam 20 m.'lik alan ile düşeyde tünel boru üst kotunun tünel çapının iki katı mesafesinde herhangi bir kazı, sondaj, forekazık, jet grout vb. çalışmalar yapılmamalıdır." hükmünün eklenmesi gerektiği belirtilerek,

İtiraz edilmektedir.

Kemerburgaz Bölgesi Revizyon Uygulama İmar Planı itirazları incelenmiş olup;

İlgi a) ve o) dilekçelerde belirtilen H: tanımlarının kata çevrilmesi, Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği’ne göre yapılmış olan bir güncelleme olup herhangi bir kat artışı meydana getirmediğinden reddi,

İlgi b) j) ve k) taleplerin nüfus ve yapı yoğunluğunu arttırıcı nitelikte olduğu, işbu plan revizyonunun 09.05.2010 t.t.’li Kemerburgaz 1. Etap Merkez Revizyon Uygulama İmar Planı koşullarında değişiklik yapılmayarak, Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği’ne yönelik güncellemeler yapıldığı için reddi,

İlgi c) dilekçede bahsi geçen alanlarda 09.05.2010 t.t.’li Kemerburgaz 1. Etap Merkez Revizyon Uygulama İmar Planı kararlarının devam ettirilmesi uygun görüldüğünden reddi,

İlgi ç) dilekçede bahsi geçen talebin nüfus ve yapı yoğunluğunu arttırıcı nitelikte olduğundan reddi,

İlgi d) dilekçede bahsi geçen 327 ada 17 parselin bulunduğu ada, mevcutta açılamayan ve açılması mümkün olmayan 12 metrelik ana yol hattının, tüm altyapı tesislerinin bulunduğu fiili yol hattına deplase edilmesi sonucunda değişmiştir. Parsel şekli 18.madde uygulaması ile belli olacağından reddi,

İlgi e) dilekçede bahsedilen konu 18.madde uygulaması hükümleri ile ilgili olup planda herhangi bir değişiklik talep edilmediğinden reddi,

İlgi f) dilekçede bahsi geçen 3099 parsel ve çevresi için, 13.07.2023 tarih ve 93 sayılı İBB Komisyon Raporunda “…bilgi paftasındaki sınırlar dahilinde yeniden çalışma yapılarak Büyükşehir Belediye Meclisi onayına sunulması” denilmektedir. Bu çalışma onaylandıktan sonra gereği yapılabileceğinden reddi,

İlgi g) dilekçede kısaltılması talep edilen kuldesak yol, Konut Alanı’nda kalan tüm parsellere mahreç vermesi gerektiğinden reddi,

İlgi ğ) dilekçede 453 ada 2 parsel için Özel Sağlık Tesis Alanı plan notlarına atıfta bulunulmuştur. Her ne kadar 1/5000 plan notlarında Özel Sağlık Tesis Alanı Emsal:1.00 ve Yençok:4 Kat olarak yazılmışsa da 453 ada 2 parsel için önceki planda bulunan yapılaşma hakkı aynen Uygulayıcı hükümlerin yer aldığı 1/1000 ölçekli uygulama imar plan notlarında da “Özel Sağlık Alanlarında, Plan Paftası Üzerinde Yapılaşması Bulunmayan Alanlarda; E:1.00 Yençok: 4 Kat Olup, İlgili Kurum Ve Kuruluş Görüşleri Alınarak Uygulama Yapılacaktır.” denilmekte ve bahsi geçen parselin üzerinde emsal bilgileri yer almaktadır. Plan revizyonu çalışmasında, 09.05.2010 t.t.’li Kemerburgaz 1. Etap Merkez Revizyon Uygulama İmar Planı yapılaşma hükümlerinde herhangi bir artış verilmemiştir. Talep, yapı yoğunluğunu arttırıcı nitelikte olduğundan reddi,

İlgi h), ı), i), n) ve s) dilekçelerde kesinti fazla olduğu için itiraz edilmektedir. İSKİ’den gelen Su Kanalları Koruma Kuşağı’nın plana işlenmesi sonucu söz konusu alanlardan kesinti yapılacak gibi görünüyor olsa da plan onayı akabinde yapılacak olan 18.madde uygulamasında kesinti miktarı tüm parsellerde eşit olacağından itirazların reddi,

İlgi l) dilekçede bahsi geçen alana ilişkin kararlar, 09.05.2010 t.t.’li Kemerburgaz 1. Etap Merkez Revizyon Uygulama İmar Planı kararları olup herhangi bir değişiklik yapılmadan Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği’ne göre güncellenmiştir. Bu sebeple talebin reddi,

İlgi m) dilekçede bahsi geçen talep için çalışma yapılmış İstanbul 1 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’na görüş sorulmuş ancak 23.03.2023 tarih 540 sayılı karar ile olumsuz cevap gelmiştir. Söz konusu Kurul Kararı gereğince reddi,

İlgi ö) dilekçede yeniden kesinti yapılmaması talep edilmiş ancak 18 uygulaması sonucu tüm parsellerden eşit kesinti yapılacağı, ek kesinti durumunun söz konusu olmadığı,

Kuldesak yolun ise üzerinde ruhsatlı yapılar bulunan 347 ada 18 ve 20 parsellere giriş sağlaması sebebiyle kapatılamayacağı sebepleriyle reddi,

İlgi p) dilekçede bahsi geçen talebin nüfus ve yapı yoğunluğunu arttırıcı nitelikte olduğundan reddi,

İlgi r) dilekçede talep edilen plan notları hem nüfus ve yapı yoğunluğunu arttırıcı nitelikte olduğundan hem de plan kurgusunda böyle bir hesaplama yapılmamış olduğundan reddi,

İlgi ş) dilekçede bahsedilen itiraz konularıyla ilgili olarak;

  • Hamidiye Su Yolları 2, 3, 4, 5 ve 6 nolu memba koruma alanları ve idareye ait tüm mülkiyetler, 1/5000 ölçekli plan da dikkate alınarak “İSKİ Hizmet Alanı” veya “İSKİ Hamidiye Kaynak Su ve İsale Hattı Koruma Sahası” olarak korunmuştur.
  • Kırkçeşme Suyolları Koruma Bandı'nın 75-100 metre etaplaması İBB İmar Komisyonu’nca iptal edilmiştir.
  • İstanbul 1 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’ndan Kurum Görüşleri alınmıştır. Uygun görüş alınması içerisinde sit alanı bulunması sebebiyle Koruma Planı olan planlar için geçerli olup, bu plan için Bölge Kurulundan uygun görüş alınması gerekmemektedir.
  • Plan dosyasında yapılan incelemede 27/10/2020 tarih ve 433579 sayı, 14/06/2021 tarih ve 457036 sayı, 02/12/2021 tarih ve 924009 sayı, 26/09/2022 tarih ve 1046336 sayı, 27/10/2022 tarih ve 21176791 sayı ile İSKİ Kurum Görüşleri alındığı, bu kurum görüşlerinde bahsi geçen Ø700Ç ana isale hattı ve 3000mm çaplı Ayazağa-Kemerburgaz Atıksu Tüneli’ne ait verilerin bulunmadığı, 1/5000 planda da hatların bulunmadığı tespit edildiğinden, bahsi geçen hatların kontrol edilerek 1/5000 ve 1/1000 plan değişikliği ile planlara işlenmesi gerekmektedir.

Yukarıda açıklanan sebepler hususunda söz konusu itirazın reddi, Komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür. Yüce Meclise arz olunur.

KARAR :

İmar Komisyonunun 06.12.2023 tarih ve 121 sayılı raporu oylamaya sunuldu. Yapılan oylama neticesinde oybirliği ile kabul edildi.

Eyüpsultan'a Değer Katan Markalarımız