2021/173
Belediye Meclisinin 04.11.2021 tarihinde yapılan 8. seçim dönemi 3. toplantı dönemi Kasım ayı Meclis toplantısı 2. birleşiminin Komisyondan gelen raporlar bölümünde; İmar Komisyonunun 02.11.2021 tarih ve 51 sayılı raporu Başkanlık Divanı tarafından Meclise hitaben okundu.
İMAR KOMİSYON RAPORU
Rapor No : 51
Rapor Tarihi : 02.11.2021
Konu : Plan ve Proje Müdürlüğü’nün 40051 sayı, 25.10.2021 tarihli yazısı.
KOMİSYON İNCELEMESİ
01.11.2021 tarihinde Meclis tarafından İmar Komisyonuna havale edilen teklifte;
“İlgi : 11.10.2021 tarihli yazı.
22.12.2020 onaylı 1/1000 Ölçekli Davutpaşa Mevkii Bir Kısmına Ait Uygulama İmar Planı Değişikliği yasa gereği 09.09.202109.10.2021 tarihleri arasında askıya alınmıştır. İlgi a) yazı ile yasal askı süresi içerisinde söz konusu plan değişikliğine itiraz edilmiş olup, ilgi yazıda;
“*KONU: Eyüpsultan Belediyesi Kemerburgaz, Davut Paşa mevkiindeki 60 No'lu parselimle ilgili olarak; *Eyüpsultan Belediyesi internet sitesinde de açıklanan; 22.12.2020 tarihinde İBB Başkanınca onaylandığı belirtilerek; 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8/b maddesi gereğince 09.09.202109.10.2021 tarihleri arasında askıda kalmak üzere Eyüpsultan Belediyesi hizmet binası 4. kat koridorunda askıya çıkarılan ve Davutpaşa
mevkiinin tümü yerine bir kısmını içeren "13.09.2014 onaylı 1/1000 ölçekli Davutpaşa Mevkii Bir Kısmına ait Uygulama İmar Planına ilişkin 1/1000 ölçekli Rvz. Plan Değişikliği 'ne" itirazımdır. Şöyle ki, İş bu itirazımda amaç; Hukuku ve tüm taraflarını gereksiz meşgul etmeden, Avrupa yakasının en güzel ve bakir yeri olan Kemerburgaz’ın ve Davutpaşanın daha fazla tahrip edilmeden, Istanbul'un şehirciliğine bir değerler bütünü olarak kazandırılması için tapulu mülk sahibi sorumlu, bilinçli vatandaşlar ve başat hizmet kurumu
Belediyemizin ortak akılda amaca odaklanıp çözüm üreterek, verimli doğru sonuç alınması içindir. *Yani, bir taraf yoktur! hizmet veren kurumlarımız ve nitelikli, adil hizmet talep eden vatandaşlar vardır! Vatandaşların görevi, bilgilendirip talep etmek, Belediyemizin vb kurumların görevi de, hizmet vermektir.
*Bu temelde; Davutpaşa bütününde altta işaret edilip özetlenen hususların incelenmesinde de görüleceği, Ayrıca, Karar tarihi 17.12.2020 Meclis karar no 1340 olan İBB Meclis kararı raporunda da belirtildiği gibi ;
AÇIKLAMA ve BİLGİLENDİRMELERİMİZ :
1) Asılan kısmi plan; bölge bütününde olmadığı için şehircilik ve Anayasa eşitlik ilkelerine aykırıdı. Örneğin; 1980'li yıllarda Kemerburgaz'ın Köy'den şehir yaşamına evrilmesinde, imarsız ve devamında imanı yapılaşması sonrasında, yaşanan pafta parsel kaymaları, kayıpları vb olumsuz sebeplerle yapılaşanlar muaf tutularak, bugüne kadar oluşan tüm yanlışlık ve problemlerin kalan tapulu parsellerin kaybı ile hatalar da giderilmeden ve bölge bütünü yerine, bugünkü kısmi planlamalar ile bu haksız uygulamalar yapılmıştır.
2)Asılan kısmi plan; Bölgede geçmişten gelen hataları ve olan çözümlerini öngörmeden yapılmıştır. Örneğin; 1980'li yıllarda tapu sahibi olduğumuz bu yerde 1940'te kesinleşen Orman sınırlarının aplikesini, 1988'de vahim yanlışlar yapıp asan (örneğin 5357 Orman sınır hattı arasındaki 4 No'lu pafta ve parsellerini ormana alan) Orman idaresine karşı dava açılmışken ve orman idaresinin "davalar sonuçlanana kadar ruhsat vermeyin" yazısına karşın, maalesef bugüne kadar bölgenin büyük kısmında aynı yapılaşma devam etmiştir.
*1988'de açtığımız hatalı orman sınırının iptali ve düzeltilmesi davamızın; eski 5357 Orman sınır nolarını Ekte bilgilerini verdiğimiz, Davutpaşa’nın ve Kemerburgazın oluşmuş ve olası çoğu problemlerine çözüm üretecek vasıftaki sonucu "Davutpaşa Orman tahdit hattı 6292 Sayılı Yasanın düzeltme çalışması ile belirlendiği, 5357 O.S. hattı ile ilgili bu çalışmaya da gerek vatandaş ve gerekse Orman idaresi itiraz etmediğinden kesinleştiği için" plan yapımı ve planlama çalışmaları, 4 No'lu Kemerburgaz Paftasına da, imar hizmeti verileceği öngörüsü ile yapılmalıdır. Belediyemiz, 1980'li yıllardan beri 40 yıldır vergi aldığı 4 pafta parsellerine, imar bekleyen yapılaşmamışlara da artık çağdaş, adil nitelikli imar hizmetleri vermelidir.
*Mahkeme'ye celbi ihtar edilen İstanbul İl Kadastro Müdürlüğü'nün kesinleşmiş 5357 O.S. noktalarının kararı ile ilgili yazısı ve İstanbul Kadastro Mahkemesine hitaben gönderilen onaylı evrakı ve orman sınırı planı ekte verilmiştir.
3) Asılan kısmi plan; Bölgenin kamu ulaşım güvenliği ve hizmetleri açısından riskli ve yetersizdir.
*Ulaşım Planlama Müdürlüğü'nün 19.06.2020 Tarih, 122183084 sayılı "olumsuz raporunda" olduğu gibi Örneğin; Aynı temelde İSKİ görüşü de olduğu için doğu orman sınırından 4 paftaya da gidecek tüm kamu hizmetlerine yeterli ulaşım yolu konulana kadar, 60 parselimizin kuzey batı köşesinde kuldesakla mahreç verip, hiç bir yararı olmayan dere ötesine geçen gereksiz yol ve köprü de, iptal edilerek bu konu çözülebilir. Münferit kuldesaklar haricinde tüm ulaşıma açık yolların hayati riskli dar kavşaklar içermesi önlenmelidir.
4) Asılan kısmi plan; Bölgede çağdaş gereksinimleri karşılayacak değişimleri içermeden yapılmıştır. Örneğin; Pandeminin de tüm dünyada olduğu gibi bizde de ağır bedellerle yaşanıyor olması, daha fazla oksijen alacak, daha aydınlık yüksek tavanlı ve geniş pencereli konutları öne çıkardığı için çok eskiden kalmış ilkel vasfıntaki 6,5 mt yükseklik vb yararsız saplantılardan arınmış çağdaş planlamalar yapılmalıdır.
5) Asılan kısmi plan; geçmişten günümüze dere yataklarında da olumsuz problemleri içermektedir. *İSKİ Genel müdürlüğünün 01.07.2020 Tarih, E.20200241616 sayılı "şartlı olumlu görüşü" olduğu gibi Örneğin; Dere yataklarının büyük kısmında sınırına kadar tecavüzlü yapılaşmalar varken, tüm alanlar boş gibi kalan parsellerde gereksiz alanlar ayrılması, 2 kenarı dereye komşu ince ve uzun 60 parselimizin de en uygun konumda olduğu için dere ile mimari bütünlüğünü koruyacak düzeltmeler yapılması sağlanmalıdır..
6) Asılan kısmi plan; Davutpaşa genelinde yapılmalı ve kalan parsellerin kayıpları korunmalıdır. İmarlıimarsız bugüne kadar bölgede yapılaşanlar, yaşam olarak ve mülklerinden maddimanevi her şekilde yararlandıkları, maalesef kalanlar da, uzun aralıklı yıllarca bekletildikleri imar problemleri ile de engellenip imar hizmeti alamadıkları, vergi de verip mülklerinden yararlanmayıp, her anlamda mağdur edildikleri için "imarlarının brüt üzerinden verilmesi" gecikmiş ve adil bir karar olacaktır.
SONUC ve İSTEM :
*Olası mutlak mağduriyetlerimizin önlenmesi için askıdaki plana itirazıma temel olmak üzere: gerekli olan her tür evrak ve bilgiyi Belediyemiz ile de iletişim içinde temin edilerek tarafımızca sunulacağını belirtiriz.
*Parselimizin bütünlüğü ve yapılaşma niteliğinin zararlar görmemesi ve tekrar mağdur edilmememiz için dilekçemizdeki bilgilendirmemize, Ek'te verdiğimiz belgelere itiraz konusu plana, parselimiz ve çevresinin olası Planlama çalışmalarına uygun doğal konumunun belgelerin ve asıl kesinleşmiş Orman Sınırına göre ;
*Davutpaşa Bölgesinin 1,2,3,4 paftadan oluşan bütününe, 4 No'lu Paftanın olası ihtiyaçlarını karşılayacak öngörü ile ayırımsız ve ayrıcalıksız uzun vadeli kamu yararına, verimli hizmet vermeye odaklı, yeniden incelenip, hataları, amaç dışı gereksizlikleri, denetim ve takdirinizde düzeltilerek, gerekçe ve itirazımın kabulünü, acil ve adil gereğini, rica ve arz ederim.” denilmektedir.
Söz konusu 60 no’lu parsel, 22.12.2021 onaylı 1/1000 ölçekli Davutpaşa Mevkii Bir Kısmına Ait Uygulama İmar Planı değişikliğinde kısmen dere koruma bandı kısmen yeşil alan kısmen E=0.25 Hmax=6.50 yapılanmalı konut alanında kalmaktadır. Ayrıca, söz konusu parsel taşkın önlemli yapılaşma alanında kalmaktadır.
TALEP/SONUÇ: 22.12.2020 tasdik tarihli plana ait itirazın incelenerek 3194 sayılı yasaya göre meclise havalesini arz ederim” denilmektedir.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Komisyonumuzun yapmış olduğu inceleme neticesinde: 22.12.2020 Onaylı 1/1000 Ölçekli Davutpaşa Mevkii Bir Kısmına Ait Uygulama İmar Planı İtirazı incelenmiş olup; oy birliği ile reddine karar verilmiştir.
KARAR :
İmar Komisyonunun 02.11.2021 tarih ve 51 sayılı raporu oylamaya sunuldu. Yapılan oylama neticesinde oybirliği ile kabul edildi.